Wielka Korona Gór Polski czyli 33 najwyższe szczyty wszystkich pasm górskich w Polsce *
GŁÓWNA GENEZA NAGRODY POLUB  I  DODAJ  ZDJĘCIA

1.   C Z U P E L  ( 933 m n.p.m. )         - 11 kwietnia 2015

Choć pomysł zdobycia Wielkiej Korony Gór Polski powstał 1 stycznia 2015 roku, to konieczność spędzenia - w związku z kursem zawodowym i egzaminami - wielu weekendów w Krakowie oraz późniejsza niedyspozycja zdrowotna i brak okienka pogodowego, sprawił, że dopiero w kwietniu doszła do skutku pierwsza wyprawa.

Miejscowością do której dotarliśmy samochodem i z której pieszo ruszyliśmy dalej, były Wilkowice. Chatka na Rogaczu była dla nas bazą z której rozpoczęliśmy atak i w której spędziliśmy dwie noce - noc poprzedzającą atak i noc po powrocie z góry. Niczym  Edmund Hillary i Tenzing Norgay w tę historyczną wyprawę ruszyliśmy we dwóch. Ponieważ dla nas siódma rano to jeszcze noc, ruszyliśmy skoro świt o 9:00

Wymienieni wyżej zdobywcy, jako pierwsi ludzie, dotarli na główny wierzchołek Everestu korzystając z tlenu. My mieliśmy butle z chmielem ;)

Drzewo na szlaku.

Magurka - obok schroniska

Na szlaku bywało różnie. Gdzieniegdzie można było dostrzec pierwsze symptomy wiosny, ale...

...bywało też bardziej zimowo.

Wietrzna Dziura w Magurce znana też jako Smocza Jama to jaskinia o niepozornym wejściu, jednak jej długość wynosi około 35 metrów, a deniwelacja sięga 6 metrów w głąb ziemi. Tym razem nie zdecydowaliśmy się na jej eksplorację.

Powód dość błahy - brak latarek.

Kusiło aby wejść, bo skoro zadol wszedł to i reszta by się zmieściła. Jednak nie jaskinia była celem naszej wyprawy.

No i jest :) Pierwszy brylancik do Wielkiej Korony Gór Polski :)

Skała Czarownic to jedno z miejsc, które można odwiedzić będąc w okolicy. Tu na Skale Czarownic...

...a tu u jej podnóża.

Wiosna, wiosna, wiosna ach to ty :)